Już od września w naszym Centrum w każdy pierwszy czwartek miesiąca w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na dyżur przedstawiciela Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Miejski Rzecznik Konsumentów udziela mieszkańcom Szczecina bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną konsumentów, w szczególności:
· udziela porad prawnych;
· występuje do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów;
· pomaga konsumentom przygotować pisma reklamacyjne;
· prowadzi edukację konsumencką
· współdziała z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową, organizacjami konsumenckimi i innymi instytucjami;
· wykonuje inne zadania określone w przepisach.
Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę.
Rzecznik nie może rozstrzygać sporów między konsumentami a przedsiębiorcami, nakładać kar pieniężnych, wydawać nakazów lub zakazów wobec przedsiębiorców. Rzecznik występuje do przedsiębiorców w sprawach, w których dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu.
Pierwszy dyżur odbędzie się 05 września!
Serdecznie zapraszamy!